Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

emrecan-09

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

Bütün bunlara rağmen birleştirilmiş sınıflar 21. yüzyılda bir Türkiye gerçeğidir ve beraberinde birçok sorun getirmiştir buna göre öncelikle eğitim ortamından kaynaklanan sorunlara bakılması gerekmektedir eğitim ortamı denilince ilk akla gelen okulun fiziki yapısı ve donanımlarıdır normal öğretim yapan okullarda olduğu gibi birleştirilmiş sınıflı okullarda da fiziki yapının eğitim yeri olarak kullanılmasında bazı özellikler taşıması zorunludur bu özellikler arasında binanın güvenli sağlığa uygun, ekonomik korunabilir sağlam kullanışlı kolay işletilebilir olması gerekmektedir. Birleştirilmiş sınıflı okullarda genelde bir yada birkaç derslikte öğrencilerin toplanması, sınıfın çok amaçlı kullanılmasını gerektirmektedir çoğu kez derslikler deneylerin beden eğitimi ve resim iş derslerinin yapıldığı çok amaçlı olarak kullanıldığı yerlerdir sayılan özelliklerin birinin eksikliği bile eğitimi olumsuz yönde etkileyecektir Buna rağmen günümüzde birleştirilmiş sınıflı okullarda fiziki yapı eğitimöğretim açısından yeterli değildir donanım kavramı ise okulun duvar ve benzeri kısımları dışında sonradan takılan yerleştirilen gerekli eşyalar araç ve gereçler oluşturmaktadır birçok birleştirilmiş sınıflı okulun donanım açısından eksik olduğu görülmektedir günümüzde çağdaş eğitim anlayışını gereği olarak eğitim araçları eğitim programının vazgeçilmez bir öğesi olarak ele alınmakta ve eğitimin niteliğini yükseltici etken olarak benimsenmektedir günümüzde en çok kullanılan ders aracı ders kitaplarıdır birleştirilmiş sınıf açısından ders kitaplarında bir takım aksaklıklar bulunmaktadır ben şahsen köyde görev yapmaktayım ve birleştirilmiş sınıf okutuyorum guzel bir konuyu gundeme getirmişsin tsk arkadsım
 

sevde5

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

yeni müfredat tamamen şehirdeki çocuğa yönelik zaten.sosyal bilgiler 5 okutuluyor şu an 4,5lere intten araşatırın valiliğe gidin kaymakama gidin... gibi örnekler çok.köyde çocuk gazeteyi bulamıyor ki neyin araştırmasını yapacak.
 

_nil

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

Hocam yeni programda eksiklikler bulunuyor ve hala geliştirilme sürecini yaşıyor.Ama yeni programın bize sağladığı en önemli şey esneklik. Bizim için önemli olan şeyler beceri ve kazanımlar.Biz öğrencilere o becerileri nasıl kazandıracağımızı kendi ortamımıza göre uyarlayabiliriz.Araştırma sadece internetten yapılacak bir şey değil.Programda gösterilen yöntem sadece tavsiye niteliğinde.Eğer amacımız öğrencinin araştırma becerilerini geliştirmekse köydeki çocuk bunu internetten yapmaz da kendi imkanları dahilinde yapar.Mesela gider köyünün tarihçesini araştırır.Büyüklerine sorar,muhtara sorar.. vs.Bu sadece bir örnek,bunları çoğaltmak mümkün.
 

borealdag

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

Bana bu matematik dersinde ne yaptığınızı anlatabilir misiniz?Ben bu yeni müfredatın ne amaçladığını bir türlü anlayamadım.Ne bileyim eskiden kitabı takip ederdin ve konuyu öğrenciler az biraz anlardı...Ben bu kitapların ne anlattığını bile çözemiyorum.Türkçe de ise dilbilgisi namına en ufak bir şey var..Üç beş örnekle çocuklar öğreneceklerse bu çocuklar süper olmalı...Fen ve sosyal fena değil ama tabi uygulama zorlukları var...Evrak işleri ayrı bir dert aranızda evrak işlerini dört dörtlük yapıyorum diyen var mı acaba...Bize eziyet bu yaptıkları başka bir şey değil...Veliyi ön plana atan bir sistemde velilerin ilgisiz olması ayrı bir dert...Cahil olan insanlar verilen araştırma ödevlerinde nasıl yardımcı olacak anlayamıyorum...Öğrencinin tek başına bu kadar şeyin üstesinden gelmesi imkansız gibi geliyor bana...Bu sistemin oturması zor geliyor bana...Bekleyip göreceğiz...
 

_nil

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar

Aslında bunların hizmet içi eğitimlerde verilmesi gerekiyor.Matematikte en önemli amacımız öğrencilerde matematik okur yazarlığı kazandırmak ve kavramları öğrencilerin içselleştirmelerini sağlamak.Yani kavramsal bilgi işlemsel bilgiden önce geliyor.Şöyle ki; öğrenciye önce toplama işleminin mantığını ve toplamanın anlamını oturtmanız gerekiyor.Öğrenci toplamanın ekleme,büyüme,artma gibi anlamlarını fark edecek.Bunu anlayan öğrenciye toplamanın nasıl yapılacağını göstermek gayet basittir.Kılavuzlarda ve programlarda bize anlatılan şeyler işte bu kavramsal bilgiyi kazandırma yönünde etkinlikler.Çalışma kitabı ise işlemsel bilginin gelişmesi ve öğrencilerin pratik yapması amacını taşıyor.
Dilbilgisi ise kitaptaki söz varlığını geliştirme bölümlerinde yer alıyor.Burada kısaca bahsedilmesi bizim de bu konuları kısaca geçeceğimiz anlamına gelmez.gözlemlerimde öğretmenlerin genellikle ders kitaplarına ve kılavuzlara bağlı kaldığını fark ediyorum.Halbuki malesef bizim öğretmenlerimizin çoğunda şu mantık oluşmadı.Kılavuzlar ve ders kitapları sadece araçtır.Tavsiye ve öneri niteliğindedir.Bunları geliştirmek bizim elimizde.
Aslında yeni programların benimsediği yapılandırmacı eğitim anlayışı çok güzel.Fakat bunun öğretmenlere tam olarak anlatılması gerekiyor.Bu da nitelikli hizmet içi eğitim programlarıyla olur.Malesef şu andaki en büyük problem hizmet içi eğitim programlarının nitelikli olmaması.
 
Üst