6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

matematikçi

New Member
ÖgretmenForum Üye
6.sınıf müfredatını yaşadık uygulamak için çırpındık ve önümüze bir yığın olumsuzluk çıktı.Bunları paylaşalım istiyorum.2 HAFTAYA KADAR MÜFETTİŞ GELDİĞİNDE YAZILI OLARAK SUNACAĞIM VE NE İSTİYORSUNUZ BİZDEN DİYEDE AÇIKLAMA İSTİYECEĞİM.MÜFETTİŞİM YAPICIDIR SİZLERLE PAYLAŞIRIM.AMA RİCA EDİYORUM YALNIZ DEĞİLİM DEĞİL Mİ?PAYLAŞALIM.
1) Kesirler 5 saat ve elbette mümkün olmadı içime hiç sinmedi oyunlarla anlatalım derken (şeffaf kartlar falan )hiç bir şey kazandıramadık.
Evet amacımız oks ye öğrenci hazırlamak değil temeli sağlam atmak amaaaaaaaa o zaman bu hafta yapılan genel seviye sınavındaki sorular neydi öyle...
2)Bu çocuklara kazandırmaya çalıştıklarımızla ölçtükleriniz örtüşmüyor.
3)İnanılır gibi değil doğal sayıların çarpma ve toplamanın özelliklerinin anlatıldığı konuya ait çalışma kitabındaki sorularda dizi toplamları soruları ne arıyor.Bu uyumsuzluk ne.
4)Kağıt üzerinde herşey muhteşem ama uygulanamıyor ya da uygulanır olduğu kadarı ile ölçmüyorsunuz.
v.s......

SİZLERİN TESPİTLERİNİ BEKLİYORUM ARKADAŞLAR
 
A

alonewolf

Guest
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

hocam yeni matematik programını geçen yıl inceledim. genel olarak iyi bir program ama uygulanabılırlığı biraz zor gibi gözüküyor. bütün dersleri etkinliklerle anlatmamız isteniyor. tamam anlatalımda süre yetmez ki. bir etkinlik aşağı yukarı 10 dk. sürüyor. bir konuyu anlatmak için 10-15 tane etkinlik yapmak zorundayız. ve hiç sürede kalmaz. soru çözemeyiz. o yüzden de oks ye öğrenci hazırlamak biraz zor. gerçi amacımız oks ye haırlamak olmamalı ve öylede değil ama ailelerin ve amirlerimizin beklentileri bu.
 

matematikçi

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

TEŞEKKÜRLER ALONE HAKLISIN.SORULAR İÇİNDE TEŞEKKÜRLER
 

mmub

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

Arkadaşlar benim yüksek lisans dersim için acele 6.sınıf matematik kitabındaki konulardaki kavram yanılgıları üzerine bir ödev yetiştirmem gerekiyor .Ben inceledim ama gözüme pek bir şey çarpmadı eğer varsa gözünüze takılan ya da anlatmakta zorlandığınız ,anlamsız yada anlatımını yanlış bulduğunuz konular , maddeler yazarsanız sevinirim
 
A

alonewolf

Guest
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

mmub' Alıntı:
Arkadaşlar benim yüksek lisans dersim için acele 6.sınıf matematik kitabındaki konulardaki kavram yanılgıları üzerine bir ödev yetiştirmem gerekiyor .Ben inceledim ama gözüme pek bir şey çarpmadı eğer varsa gözünüze takılan ya da anlatmakta zorlandığınız ,anlamsız yada anlatımını yanlış bulduğunuz konular , maddeler yazarsanız sevinirim
iyi incelememişindir mutlaka gözüne çarpar nerde yüksek lisans yapıyorsun. ben tam olarak incelemedim. o yüzden yardımcı olamıyacağım.
 

matematikçi

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

Aklıma geldikçe yazacağım.Benim müfredata inancım zayıfladı malesef.Çok heyecanla başladım eğitim öğretim yılına ama artık dedim derin derin mantığıyla yaparak yaşayarak öğreteceğim matematiği.......
AMA TAM TERSİ ŞİMDİ DAHA EZBER ÇOCUKLARIMIN KAFASI KARMAKARIŞIK....Ders kitabını takip ediyorsun çalışma kitabından ödevlendiriyorsun.Çocukların ödevlerini yapması kimi zaman mümkün olmuyor.
Örneğin anlatmamız gereken konu Doğal sayılarda toplama ve çarpma işleminin özellikleri Konu ile ilgili çalışma kitabındaki ödevler arasında diziler toplamı ile ilgili.Çocuklar yapamadık diye geri dönüyorlar iki saat ayrılan konuyu 4 saatte anlatıyorsun.
Başka bir örnek ondalık kesirlerde mesele az biir inceleseniz kitapta ondalık kesirlere giriş yapılmış şekiller üzerinde oynuyorsun ve örneğin 2/5 'i nasıl ondalık göstereceklerini anlatıyorsun ardından tahmin geliyor yaklaşık olarak 1/3 2ü anlatıyorsun.Devirli ondalık kesir ne onu açıklama gereği duyuyorsun bitti diyorsun anlatacaklarım.Ve neler öğrendik bölümü soruları ile karşılaşıyorsun soru şu 0,36 (36 üssü devir)bu devirli sayıyı hangi pozitif tam sayı ile çarparsak bir tam sayı elde ederiz.NASIL BİLSİN ZAVALLI ÇOCUKLARIMIN!!!!!Dönüyorum devirli sayıyı kesre çevirmeyi anlatmaya yeterince denklem bilgisi yok tabii çocuklarda mantığı ile anlatman mümkün değil dayıyosun formülü .....
Anlatmasan başka dert çünkü sbs yapıldı.sordukları sorular eski müfredattan çok daha ağır.Amacımız OKS2YE ÖĞRENCİ HAZIRLAMAK DEĞİL AZ AMA ÖZ BİLEN ÖĞRENCİ YETİŞTİRMEK DİYORUM AMA SBS neyi ölçüyor çelişiyorum......Çıklır gibi değil.
Genel olarak anlattığımız kısa ve mantığa dayalı şeyler olamayacak kadar doyurucu olmalıkı ÖRNEĞİN ÖĞRETMEN NEREDEYSE ÇOCUĞA İKİ SAAT HARCAYIP KESİRLERİ DİKDÖRTGELERİ BÖLEREK ANLATMALI ÇOCUK BUNU ANLADIYA NASIL TOPLANIR ÇIKARILIR ÇARPILIR BÖLÜNÜR BİLMELİ..........yOK ACIMASIZ OLMAYAYIM ŞÖYLE BUNUN MUHASEBESİ BZE VERİLEN PLANA GÖRE 1 SAAT MANTIĞI BİR 'ER SAAT DÖRT İŞLEM SONRA SORULAN MERDİVENLERİ AĞIR PROBLEMLERİ YAPACAK ÇOCUK......SORMUŞLAR DEMEKKİ YAPACAK.1'ER SAAT VERMİYİM ON'AR DAKİKADA VEREYİM DÖRT İŞLEMİ DERSEN HER İŞLEMİN MANTIĞI OYUNLARI ETKİNLİKLERİ VAR YAPILMASI MÜMKÜN DEĞİL......
BANA KATILMAYAN VAR MI ARKADAŞLAR BU NASIL BİR ŞEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
 

hamitogretmen

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

haklısın öğretmenim.Ne yazıkki durum vahim.keşke 1.sınıftan itibaren kademeli şekilde yeni müfredatı uygulasaydılar hem öğrenciler sıfırdan yetişirdi hem de öğretmenler bu süreci daha güzel aşardı. Bir de sınıf öğretmenlerimizin eksiklği bizi çıldırtıyor değil mi.adamın emeklisi gelmiş yeni müfredat onun neyine. Eski düzen verip gidiyor.çocuk bize gelince de verilmesi gerekenlerler verilmediği için çırpınıyoruz resmen. sınıf defterini bile imzalayamıyorum bırak oturmayı... Bence EMEKLİSİ GELMİŞ SINIF ÖĞRETMENLERİ EMEKLİ EDİLMELİ YERİNE TAZE KANLAR ALINMALI.EMEKLİLİK İŞİ ZORUNLU OLARAK DEĞİL DE İSTEĞE BAĞLI OLMALI.BENİM DÜŞÜNCEM: ÖRNEĞİN BİR SENEYE MAHSUS MESELA 2008 YILI İÇERİSİNDE EMEKLİLİĞİ GELMİŞ ÖĞRETMENLERDEN EMEKLİ OLANLARA 5000 YTL FAZLA İKRAMİYE VERECEM DESE DEVLET İNANIN HERKJES EMEKLİ OLUR.ÇÜNKÜ SENEYE BIRAKSA O PARAYI ALAMAYACAK.NE DERSİNİZ......
 

simalmat

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR
Daha önceki eğitim programı çoğunlukla bir önceki yılların tekrarı niteliğinde olduğu için artık değişmiş olmasına sevindim açıkçası.Peki yeni program eskisine nazaran daha mı başarılı?Onu da bekleyip göreceğiz bence.Yeni olduğu için tabiki zorluklarla karşılaşmamız çok normal.Ben olumsuzluklarından önce,olumlu gördüğüm yanlarını paylaşmak istiyorum.
*Konuların parçalanmış olması ve 2-3 konu ardından tekrar edilip,üzerine yeni bilgiler inşa edilmesi kalıcılığı sağlıyor.
*Tam sayılar konusunun 6. sınıfta işlenilmesi bizleri mantıksız açıklamalardan ve ezber anlatımlardan kurtarıyor.
*Tabiki etkinlik tabanlı olup,öğrencilerin de derse katılımları derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlıyor.
OLUMSUZLUKLAR:
*Konu sıralamalarında mutlaka değişiklik yapılması gerekiyor.(kesirler konusu denklem konusundan önce işlenilebilir)
*Kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği çok zor.
*Her konu ile etkinlikler yapıldığında soru çözümlerine zaman kalmadığı için uygulamada çok eksik kalınıyor.
Aklıma geldikçe yine paylaşırım.
 

nurkel

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

28 yıllık matematik öğretmeniyim. Yeni müfredatı 4-8 sınıflar olarak ele aldığımızda birbirini tamamlayıcı özelliğinden dolayı bütünlük var. Kazanımlar her sınıf düzeyinde eksiksiz verilmeli. Konular işlenirken etkinlikler ve uygulamalar aksatılmadan verilmeli. Eski ders işleyiş anlayışından uzak durulmalı. Yani tahtayı en çok kullanan öğretmen olmamalı. Öğretmenin rolü öğrenci düşüncelerini ön plana çıkaran, öğrenme sürecine katkıda bulunacak şekilde rehber konumda olmalı. Bu müfredatta asla oks, sbs sınavlarına öğrenci hazırlamak amacımız olmamalı. Zaten bizden böyle bir görevimiz yoktur. Buna zamanımız da yetmez. Öğrenmeyi esas alan anlayış hakim kılınmalı. Bu konuda hiç kimsenin (Müdür, veli dahil) bizden resmi talebi olamaz. Artık öğrenci merkezli anlayışı esas almayan bir modele eğitimde yer yoktur. Burda öğretmene derse hazırlık öncesi çok görev düşüyor. Eski geleneksel anlayışından vaz geçmeli. Ben tahtaya geçer anlatır giderim. Anlayan anlar.Olmamalı. Öğrenemeyen öğrenci yoktur. Öğretemeyen öğretmen vardır. Bu böyle bilinmeli artık. Siz artık iilgi çekiçi hale getiremiyorsanız. Öğrenci ile aranızda iyi bir diyolog kuramıyorsunuz. Öğrencinin kalıcı öğrenmesini sağlayacak materyal ve ekipman kullanmına yer vermiyorsanız. Kendinizi kandırırsınız. Sadece günü doldurursunuz. Aslında eski müfredatı uygularken ben öğretmenliğimin en zor günlerini yaşamışım. Derste artık eskisi kadar yorulmuyorum. Öğrenciler daha aktif. Gürültü oluyor ama. Öğrenmenin gerçekleştiği yered öğrenci hareket halindedir. Önemsemiyorum. Katlanıyorum. Yeni müfredatı olumlu buluyorum. Eliştirilecek yabları yokmu. Var. Zamanla oturacak. Sınava endeksli eğitim öğretim olmaz. Deshanelerin ön plana çıktığı. Sistem artık yürümez. Dershanede tembel öğrenciler sermaye çalışkan öğrenciler (Kazanacakları kesin Ayrıca yarım ya da hiç ücret alınmamakta) .Reklam amacı olarak kullanılmakta. Yazıktır bu velilerin parasına. Bunun için 1990 yıllardan beri eğitimde geliştirilmeye çalış bu yeni modele sahip çıkmalıyız. Düşüncelerimi sizlerle paylaştı. Olumlu veya olumsuz eleştirileriniz bekliyorum.
 

glanthus

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

Öncelikle herkese merhaba kitab tamamen bir eğlence aracı hoş vakit geçiriyorsunuz fakat hiçbirşey anlatamıyorsunuz denemelerle kitap örtüşmüyor.Oran orantı verilirken ters orantı verilmemiş ama testlerde karşılaşıyor çocuk etkinlikler adı verilen gereksiz vakıt kaybı olan örnekler yığını ben anlamıyorum nasıl aktarayım pullarla topla çıkar iyide çarpma bölme nasıl anlatılır çarpma ve bölme kitapta yok denemelerin hepsinde ya direk yada dolaylı mevcut bu kitabları kım hazırlıyor diye insan merak etmiyor değil hani
 

elfmtlcvd

New Member
ÖgretmenForum Üye
Ynt: 6.SINIF MÜFREDATINDAKİ OLUMSUZLUKLAR

Artık etkinlikleri bıraktım. Etkinlikleri yaparsam sadece eğlenceli vakit geçirmekten öteye gidemeyeceğimize inanıyorum.Bu müfredatla bir yere varamayız.
 
Üst