Aday Öğretmenlik Sınavı Kılavuzu Yayımlandı

'Öğretmen Sınavları' forumunda intibah tarafından 30 Ekim 2017 tarihinde açılan konu

  1. intibah

    intibah Kurucu Kurucu

    Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), sözleşmeli ve kadrolu aday öğretmenler için düzenlenen "Adaylık Kaldırma Sınavı" (AKS) başvuruları, 1 Kasım 2017 Çarbamba günü başlayacak.

    MEB'in internet sitesinden yayımladığı AKS kılavuzuna göre, sözleşmeli ve kadrolu aday öğretmenlerin gireceği AKS, 24 Aralık'da 81 il merkezinde test usulü olarak tek oturumda yapılacak.

    Aday öğretmenlerin sınava girebilmeleri için performans değerlendirmesi sonucunda başarılı olmaları, sınav tarihinde bir yıl fiilen çalışma şartını tamamlamış ve sınava giriş ücretini süresi içinde yatırmaları gerekiyor.

    Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) kayıtlarına göre, sınava giriş şartlarını taşıyan adayların resimli sınav giriş belgesi 18 Aralık 2017 tarihinde "www.meb.gov.tr" adresinde yayımlanacak. Adaylara sınav giriş belgesi posta yoluyla gönderilmeyecek.

    Adaylar görev yaptığı ilde sınava girecek. Mazereti nedeniyle başka bir sınav merkezinde sınava girmek isteyen sözleşmeli ve kadrolu aday öğretmenlerin, dilekçelerini ve belgelerini en geç 1 Aralık mesai bitimine kadar Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğüne (ÖYGGM) ulaştırmaları halinde talepleri değerlendirilecek. Bu tarihe kadar ÖYGGM'ye ulaşmayan belgeler değerlendirilmeye alınmayacak.

    - Sınavdan 60 ve üzerinde alanın adaylığı kalkacak

    Sınav 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek. Başarı puanı 60 ve üzerinde olan aday öğretmenler başarılı sayılacak.

    Sınav sonuçlarının, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce valiliklere bildirilmesinin ardından başarılı olan aday öğretmenler adaylık sürecini tamamlamış sayılacak. Adaylar, sınava ilişkin ayrıntıları bilgilere "http://www.meb.gov.tr/" internet adresinden ulaşabilecek.

    MEB ADAYLIK KALDIRMA SINAVI BAŞVURU KILAVUZU

    SINAV ÜCRETİ

    a. Sınava girecek adaylar, sınav ücreti olarak 100 TL'yi (Yüz Türk Lirası KDV dâhil) MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Döner Sermaye İşletmesinin “Kurumsal Tahsilât Programı” aracılığı ile T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası veya Türkiye Halk Bankasından herhangi birine, ATM aracılığı veya bu bankaların internet bankacılığı ile MEB ADAY ÖĞRETMENLERİ (SÖZLEŞMELİ/KADROLU) AKS adı ile 01 Kasım 2017 ve 17 Kasım 2017 tarihleri arasında yatıracaktır.

    b. Adaylar, sınav ücretlerini Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası, ve Halk Bankası ATM’lerinden, Vakıfbank internet bankacılığı, Halkbank internet bankacılığı, Ziraatbank internet bankacılığı ve Vakıflar Bankası şubeleri üzerinden yatırabileceklerdir.

    Ayrıca, tüm banka kartları ile https://odeme.meb.gov.tr/ internet adresinden ödeme yapılabilir. (Not: Ödeme ekranındaki yönlendirmeler çok dikkatli okunarak takip edilmelidir.)

    c. Adaylar (KENDİ TC NUMARALARI İLE) ücret yatırırken geçerli bir cep telefonu numarası beyan etmek zorundadır.

    ç. Aday, sınav ücreti yatırma işlemi için bankaya herhangi bir havale ücreti ve benzeri gider ödemeyecektir.

    d. Sınav Ücretini süresi içerisinde yatırmayan aday öğretmenler (sözleşmeli/kadrolu) sınava alınmayacaklardır.

    e. Sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan, başarılı olamayan, başvuru şartlarını taşımadığı hâlde sınav ücreti yatırmış olan adayların ödedikleri ücretler kesinlikle iade edilmeyecektir.

    f. Sınavlarda yanlış yatırılan ücretlerin iadeleri, sınavın tamamlanmasından sonra tek yanlı olarak Döner Sermaye İşletmesi tarafından adaylardan herhangi bir başvuru talep etmeksizin yapılmaktadır.

    g. Ücretler, hangi bankaya yatırıldığı fark etmeksizin yalnızca Ziraat Bankası sistemleri aracılığı ile iade edilmektedir.

    ğ. Ücret iadesi hak eden adaylara iade işlemi gerçekleştiğinde ücret yatırırken beyan etmiş olduğu cep telefonu numarasına mesaj gönderilecektir.

    UYARI: Aday, sınav ücretini yatırarak Başvuru Kılavuzu’nda belirtilen bütün hükümleri kabul etmiş sayılır ve bunun aksine yapılan eksiklik ve yanlışlıklardan doğacak sonuçlardan adayın kendisi sorumlu olacaktır.

    SINAV GİRİŞ BELGESİ

    a. Adaylık Kaldırma Sınavına (AKS) adaylardan başvuru alınmayacaktır.

    b. MEBBİS kayıtlarına göre sınava giriş şartlarını taşıyan ve sınav ücretini yatıran adaylara resimli sınav giriş belgesi 18 Aralık 2017 tarihinde www.meb.gov.tr adresinde yayımlanacaktır. Adaylara sınav giriş belgesi posta yoluyla gönderilmeyecektir.

    c. MEBBİS bilgilerinin tam ve doğru olarak kayıtlara işlenmemiş olması durumunda sınava girecek adaylar açısından sınava girememesi gibi sonuçlar doğurabileceğinden sorumlu birimlerin adayların bilgilerini güncellemesi ile ilgili gerekli özeni göstermesi gerekmektedir. Aday bilgilerinin MEBBİS’te hatasız, eksiksiz ve sınav kılavuzuna uygun olması gerekmektedir. Bu konuyla ilgili sorumluluk adayın kendisi ile görev yaptığı il millî eğitim müdürlüğüne ait olacaktır.

    ç. Sınava girecek adaylardan MEBBİS kayıtlarına göre engelli olanlardan sınav esnasında ÖDSGM tarafından tedbir alınmasını gerektirecek herhangi bir engel durumuna sahip olan adaylar, MEBBİS aday öğretmen modülünde “yazılı sınavda almak istediği hizmet” seçenekleri arasından uygun olan hizmeti 01/11/2017-17/11/2017 tarihleri arasında seçeceklerdir. Süresi içinde herhangi bir hizmet talebinde bulunmayan engelli adaylar için ÖDSGM tarafından sınav hizmeti planlaması yapılamayacaktır. Adayların konuyla ilgili itirazları dikkate alınmayacaktır. Beyan edilen engel durumunun doğruluğundan başvuruyu yapan aday ve MEBBİS özlük bilgilerini kaydeden personel, raporun geçerliliğinden ise ilgili kurum sorumlu olacaktır.

    d. Sınav giriş belgesinde adayın kimlik bilgileri ile sınava gireceği sınav merkezi (il), bina, salon ve sıra bilgileri yer alacaktır. Aday, sınav giriş belgesinde yer alan sınav merkezinde (görev yaptığı ilde), binada, salonda ve sırada sınava girecektir.

    e. Adayların görev yaptığı ilde sınava girmesi esastır. Ancak mazereti nedeniyle başka bir sınav merkezinde sınava girmek isteyen aday öğretmenler (sözleşmeli/kadrolu) dilekçelerini ve belgelerini en geç 1 Aralık 2017 mesai bitimine kadar ÖYGGM’ne ulaştırmaları halinde talepleri değerlendirilecektir. Bu tarihe kadar ÖYGGM’ne ulaşmayan belgeler kesinlikle değerlendirilmeye alınmayacaktır.

    Kaynak: Yeni Şafak
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş